Webinar: The Consumer M.A.D. Report – Hur har nya digitaliseringsklyftan förändrat konsumtionen?
Datum: 26 november 2021
Tid: 09:00-10:00
Digital fika från 08:45
– Hur har nya digitaliseringsklyftan förändrat konsumtionen?
När vi nu summerar 1,5 år med pandemin har en ny digitaliseringsklyfta skapats – de opåverkade och de påverkade konsumenterna. Svenskarna har även uppdaterat sina digitala preferenser, mognat som digitala konsumenter och e-handeln har ökat med 62 %.
Men den ökade digitala mognaden innebär inte att konsumenternas beteende har satt sig. Tvärtom. Flera börsbolag har under hösten 2021 skrotat sina prognoser för helåret. Varför? Jo, för att kundbeteendet har blivit allt svårare att förutsäga.
The Consumer Marketing And Discovery Report, uppföljaren till the Loyalty M.A.D. Report, kommer att ge dig en tydligare nulägesbild av svenskarnas förutsättningar, drivkrafter och beteenden för konsumtion hösten 2021.
Om Reaktion och Smicker
Reaktion och Smicker är två av Nordens ledande tech marketing-byråer inom strategisk, kreativ och datadriven kommunikation. Vi är specialister på att få dina kunder att älska ditt varumärke.
Vårt passionerade intresse av att på djupet förstå hur dina kunder beter sig gjorde att vi nyfiket följde indikatorer på förändrade beteenden under pandemiåret 2020. Detta blev bakgrunden till att vi tillsammans med Novus genomförde denna undersökning.
Niclas Franke
Senior CRM-strateg på Reaktion med cirka 20 års erfarenhet av CRM och specialiserad på att leverera kund- och affärsnytta. Tidigare CRM-chef på Canal Digital, 3, Telenor, Com Hem och Hemköp/Axfood.
Pepe Larsson
Head of strategy och grundare av Smicker med 25+ års erfarenhet av att skapa strategier och koncept som leder till lönsamma relationer mellan varumärken och kund. En sympatisk utmanare som inspirerar företag att ha med slutkundens perspektiv i allt från strategi till genomförande.