Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

07 oktober 2024

WGP – Web Guide Partner – Ny medlem i SWEDMA

Vi på SWEDMA är glada att välkomna Web Guide Partner (WGP) som ny medlem i vår gemenskap! För att lära känna WGP lite bättre fick vi chansen att prata med deras VD, Johan Kristiansson, om vad som motiverade dem att gå med i SWEDMA och deras förväntningar på medlemskapet.

En stark tro på datadriven marknadsföring

När vi frågade Johan varför WGP valde att bli en del av SWEDMA, var svaret tydligt: “Vi tror starkt på datadriven digital marknadsföring, och där känner vi verkligen att vi har hittat hem i SWEDMA-gänget.”

Med sin bakgrund inom digital marknadsföring ser WGP en naturlig koppling till SWEDMAs nätverk och expertis. Genom medlemskapet hoppas de få ett värdefullt utbyte och delta aktivt i utbildning och opinionsbildning kring frågor som rör deras bransch.

Förväntningar på medlemskapet

Varje medlem i SWEDMA har sina egna förväntningar och mål. För WGP handlar det om att ta del av det breda kunskapsutbyte och den branschdebatt som SWEDMA står för: “Vi tycker att det är intressant att delta i debatt, opinionsbildning och utbildning kring digital marknadsföring. Här hoppas vi få ett bra utbyte inom SWEDMA.”

Att kunna påverka och vara en del av utvecklingen kring de frågor som är viktiga för branschen är något WGP ser fram emot.

Det mest värdefulla med SWEDMA

Johan lyfter även fram den viktiga roll SWEDMA spelar för att driva branschövergripande frågor som är svåra att hantera som enskilt bolag: “Det finns många branschgemensamma frågor, till exempel lagstiftning, juridik och opinion, som är svåra att driva som enskilt bolag. Där har vi sett att SWEDMA gör en viktig insats.”

Vilka är Web Guide Partner?

WGP är en digital marknadsföringsbyrå med cirka 20 anställda, specialiserade på digital strategi, analys och marknadsföring i sökmotorer och sociala medier. De har även fått status som Premier Google Partner, Bing Select Partner och Meta Business Partner, vilket understryker deras expertis och branschposition. Några av deras kunder inkluderar Securitas, Attendo, Dustin, Hjärt-Lungfonden och NilsonGroup.

Vi ser fram emot samarbetet!

Vi på SWEDMA ser fram emot att samarbeta med WGP och är övertygade om att deras kunskap och erfarenheter kommer att bidra till vår gemenskap.

Välkommen till SWEDMA, WGP!

Alla artiklar